Ik lees “Demand side sales 101”, op aanraden van Garret van Simply Good Work.
Op zich is de insteek van het boek niet verkeerd: luister naar je klant – kijk naar hun kant van het verhaal – zorg dat zij verder komen ipv. telkens een hele pitch op te zetten enz.
Het heeft me ook al wat positieve gedachten gegeven over een aantal sales-insteken.
Maar wat ik uiterst verwarrend vind is het volgende. In het eerste hoofdstuk voeren de auteurs Casper op, een bedrijf dat matrassen verkoopt. Matrassen die je online kan bestellen en die aan je deur geleverd worden. Het wordt meerdere keren als goed voorbeeld van hoe het moet opgevoerd.
Het bedrijf maakt echter al jaren verlies en de beursgang van het bedrijf is een regelrechte ramp.
Dit boek werd deze maand uitgebracht. Het is dus niet dat de auteurs dit niet konden weten. Ik ben echt niet mee – waarom zou je 1/3 van je boek ophangen aan een slecht business voorbeeld?
Ik lees nog verder, maar ik heb mijn bedenkingen.